Followers

Tuesday, July 1, 2008

Race day at the Cottbuss Velodrome(27/06/2008)



After breakfast,we all gerak at 8am to the track..sampai-sampai jer tak cakap banyak,amik beskal tros pi warm up..banyak giler rider siot...bayangkan..61orang sprinter dalam race nih..standard 30 rider tu dah ramai da..COTTBUSS GRANDPRIX 2008 bakal menguji ketahanan dan kekuatan semua rider arini..aku start yang ke6 last..sape yang duk di list akhir2 tu kire ehem-ehem ler skit dari list yang terawal..arini tiupan angin agak kuat dan cuaca sedikit sejuk..catatan yang berjaya aku catat adalah 10.39 ditangga ke8..ok ar tuh..race ni 1st round die lain skit..biase 2rider akan race against each others but diz race,4rider race against each others..aku dapat 2nd jer..then terpaksa masuk repecharge round..repecharge round aku menang..masuk 2nd round..aku Josiah and Theo Boss(World Champ&Olympic Champ) race dlm 2nd round nih..tactic aku memang kena dan aku mengalahkan Theo Boss..aku dpt big clap dari crowd..masuk 3rd round..3rd round nye race,aku menang lagi then baru masuk 4th round..4th round ni baru ler race 2orang jer..aku vs Germany..aku menang..then barulah masuk semifinal..punyela tough giler race ni..bapak banyak round and race baru leh masuk semi..aku race ngan the other Germany..this Deutsch rider so tough..i dunno where he come from..xpernah ader time worldcup or mane2 race..and die cam pelik jer..fizikal and kayuhan die cam lain jer..aku rase sumthin wrong with dat rider..maybe drug abuse rider..aku kalah ngan die..damn..kalau taktik aku btol Insyaallah leh menang..aku masuk final3-4 against the Russian,Dimitriev Denis..Chris Hoy the Brits and the weird Deutsh rider Sedastian Dohrer race in final1-2..skali lagi aku kalah..taktik salah and penat gle..still need to learn more..but 4th place from 61riders..aku still leh bangga..100euro habuan untuk 10times race to final..furhhh..good trainning..good learning and good experience..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...