Followers

Thursday, February 25, 2010

Makan Mussels di Geelong

Salamz...
Aku nk kongsi sikit cerite aku dekat bumi kangaroo ni..Sejak sudah berumahtangge nih,aku dah minat pulak makan Mussels .Sdap gilee weyyzz..Haritu aku pegi pasar dkat Prahran ..half kilo Mussels is 9 dolar camtu ..untuk menyedapkan hati,aku bawak YT pegi Geelong (tempat YT belajo)..Mussels kat situ sume fresh2 dan murah!!Only 5 dolar for a kilo ..just imagine?gile jauh beza jual kt Melbourne dgn sini..Jadi aku telah membeli 3 kilo Mussels untuk di bawa ke Melbourne ..



Sementara aku tunggu wife aku beli fresh mussels ..aku tengok berpusu2 org beratur nak beli Mussels tu...tak seorang pun speaking english ..kesemuanya tourists agaknya ..bak kate orang2 dekat Geelong ni..kalau tak dtg beli Mussels ...rugi besaa wooo...jadi aku pun beli lahhh ...Dalam bot Mussels,memang ade sorang chef di importkhas dari Spain.Jadi aku dan YT telah pun memesan 3 kilo Mussels dan juga 2 NATURAL steam mussels with lemon..berpeluang jugak la aku makan Mussels yang freshh dkat tepi lautan...oh memang sgt indah pemandangan dkt sini..aku rase Malaysia kene ade jugak bot2 nelayan yang jual fresh seafood...sebab Negara kite pun kaya jugak dgn hasil lautan kan..Terengganu ..selain nelayan dapat duit dari tangkap ikan ,kalau ade satu boat jual grilled seafood ..boleh jugak tmbah pendapatan para nelayan ..tak tau laa tu suggestion aku je..harap2 nnti di wujudkan..


Mussels yang dinikmati memang sedap...dgn keindahan semulajadi dkat area tu mmg seronok gile la...dah letih2 training ..aku kene jugak tgk tmpt2 menarik dan bawak wife aku jalan2 sebelum kelas kiteorg start..lepasni masing busy la katekan ...Setelah selesai kami makan mussels,aku bawak isteri jumpe & ziarah kawan2 die kat Geelong ..maklumlah kami baru lepas berkahwin ..kene bawak isteri aku ziarah2 kaum2 kerabat die dkat Geelong ...


Balik rumah,aku terus suruh isteri aku masak mussels lagi ...Mussels untuk satu hari ..takpe kot..So,kepada sesiapa yang akan berkunjung ke Melbourne...jangan lupe mengunjungi Geelong dan menikmati Mussels yang sedap ini!tak rugi wooooooo...Adiossss

enjoy with the clips

cara-cara memasak mussels ..bersama chef asisul

2 comments:

Cikgu Jiss said...

Alhamdulillah seronok betul tgk kebahagian tya n zizul... alhamdulillah semoga berkekalan ke anak cucu...Insya Allah..
Puas fikir apalah mussel tu nak tgk kamus malas... rupa2nya tiram hehehe... macam kelakar puna ada bila mak2 melihat anak2 jadi chef.. zizul mmg ko dah btl2 matang... Dalam apapun yang dilakukan all the best kay...Moga bahagia selalu di dunia n akhirat.. ingat hidup dgn bertolak ansur kay... n_n

Unknown said...

sedap nyer mussels tu..... nanti nak pi pasar beli kepah .... nak masak rebus jer....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...