Followers

Saturday, February 2, 2008

KEJUTAN DI TASMANIA KRISMAS KARNIVAL 2007











Aku bertolak ke Tasmania selepas sehari berada di Melbourne..Sebelum itu aku diberi aktiv rest di Malaysia selama 5hari selepas tamat temasya Sukan Sea di Korat..di Tasmania aku dan rakan sepasukan menyertai perlumbaan karnival sempena kristmas diorang..aku x sambut pon tau!!..aku terpaksa berlumba 4hari berturut2 di venue yang berlainan..sungguh indah pemandangan di tasmania..peacefull..sape2 yang nakkan ketenangan+jauh dari bandar2 sibok+pemandangan kampong bolehla kesini..aku berlumba di 3 buah velodrome berlainan..sungguh dasyat!!di sebuah pekan kecil bernama Laucheston kalau xsilap ler ade 3 biji velodrome x termasuk satu Tasmania..dasyat!dasyat!..di negara ‘Malaysia’ cuma ade 2 buah velodrome saje..satu di Cheras,key ell..dan satu di Ipoh mali,perak..tapi sayangnyer..velodrome di Ipoh sudah rosak dan tak bleh digunakan lagi..sudah banyak kali diperbaiki dengan peruntukkan lebih RM2juta,tetapi hasilnya tetap sama..kerja siape ni!!???patut ar susah sukan nak maju di Malaysia..kalau diikutkan,bajet untuk baiki velodrome tuh mungkin paling banyak pun RM200k..suck!!
Berbalik kpd perlumbaan..5hari xsentuh basikal diMalaysia..balik kampong santap puas2..tambah2 lagi time tu Raye Korban..mendaging+mensup aje ler..coach pun tau yang kitorang balik makan jer,xtrainning..so die cakap race ni as trainning..huhu..tapi result yang ktorang tonjolkan amatlah diluar sangkaan dan diluar dugaan..kire coach puas hati ler..walaupun LIMA ari tak trainning,still menang..ok ar tuh..yang datang plak bukan cikai2..Olimpik champion ade,World champion ade,Australian champion ader n mcm2 champion ler..
Result aku di Tasmania yang paling gempak ialah tempat ke-3 sprint tuk 1st day race kat sane..1st&2nd rider jepun..team sprint menang 3rd dua kali..4th skali..aku menang Handicap race..1st time masuk Handicap race..penat giler..da ler event tu tuk endurance rider..sebat jer ar,tuk trainning..alhamdulillah dapat 2nd dapat aus600..huhu..dan yang best keirin..aku menang keirin!!event kegemaran aku..aku menang ngan champion2 tuh sume..syukur..kemenangan ni membukak mate banyak pihak..pin sized doesnt matter..aku ler paling kancil dalam final keirin tu...yang lain sumer trailer2 turbo..papepun jalan aku masih jauh lagi..hope meningkat dari semasa ke semasa..dada

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...