Followers

Saturday, February 23, 2008

WORLD CUP COPANHAGEN,DEMARK-summary

World Cup Copanhagen,Denmark..kali pertama aku race di worldcup dlm event individual sprint ngan keirin..b4 nih aku naek team sprint jer..jadik 3rd rider..mayber coach lom nampak bom atom dlm diri aku ni..here,aku race individual sprint,team sprint and satu penghormatan besar aku terpilih tuk race Invitation Japanese Keirin where hadiah 1st place 15,ooo euro beb..wahh..aset besar tuh..nak join JKA ni ikut ranking uci..so mmg susah ler nak terpilih..aku kire bangga gak ler..huhu..

First day..team sprint..Eddy jadi starter a.k.a 1st rider,josiah jadi pull out rider a.k.a 2nd rider and aku jadik last or finishing rider a.k.a 3rd rider..overall kitorg dapat tempat 12th dari sumer n 10th out of country..kire ok ar..tapi we suppose leh jauh lebih atas ranking kot..josiah mengamuk cuz Eddy wat small mistake yg big impact dlm race..1st fall start cuz tayar slip..2nd start pun tayar slip gak..sumer cuz silap timing..tapi biase ar kot silap2 camni..still lagi dlm learning process..xperlula marah giler2 n mngamok kot..aku puas hati sgt ngan time last lap aku which is 9th faster dari sumer..kire ok ler..alhamdulillah
Hari yang dua..individual sprint day a.k.a 200meter sprint..aku n josiah amik bahgian..after warm up..cam biase,godfather a.k.a mekanik kitorg dari USA change gear josiah..josiah nak pakai 98inchi..my coach nak suh godfather tukar gear aku 96inchi jer..mentang2 kaki aku kecik..ingat strenght xpower ker..aku ngan yakin ckp nak pakai 98inchi gak..no matter wat happen aku totap bkeras cam batu or carbon fiber..then john kasik tapi dlm kekurangan yakin..josiah start dulu dari aku..then die fly 10.59 place kan die ni tangga 24th..after die turun,die ckp humandity highla,beratla track ni n mcm2..die suh aku tukar ke gear 96inchi cam yang john suh b4 nih..aku still yakin ngan pendirian aku..pegangan aku..jgn mengalah sebelom berjuang..then aku fly,time aku 10.385 menempatkan aku di tangga 10th..tu juge adalah rekod baru Malaysia tercinta spt yg dpt anda bace di artikel sebelom ini..hanya 16 org tpilih utk ke 1st roung..suma tuff2..aku bertemu ngan mark french dari australia..nisbah saiz die ngan aku adela 1:5 kot..n die ni cam kerek skit..josiah ckp if aku dpt kalahkan die,die kasik aku helmet yang dpinjamkan kepada aku..helmet ni dlm track cycling ader 3org jer pki kot..1 ngan aku n 2 lagi rider dari Germany yg pakai..wahh,lagi mbara smangat aku..aku pon lawan ngan mark french..amatlah tak dsangka,aku menang..wahh!!skali lagi martabat Malaysia dijulang..suma org bukak mate kpd negara berbunyi Ma-LaY-Sia..ramai giler org salute kat aku..mark tampak malu dan bera ngan aku..pengajaran..size doesnt matter..
Ari same,sesi kedua after finish sprint 1st round..aku masuk quaterfinal..jumper ngan michael bourgain dari France..juga idola aku gak ler..wahh,my pleasure dude..sape xkenal michael bourgain..name besar dlm arena track..mamat laju x hengat..tapi,nahas gak die jumper ngan kancil turbo double nos dari Mas nih..3set gak die race ngan aku,set decider aku silap taktik,then kalah..xper2..still learning..masuk race tuk 5th-8th place..aku race ngan gempak skali n dapat tempat 6th cuz dipotong time skit lagi nak sampai finishing..tapi akhirnye aku disqualify cuz kate komisar aku kuar dari lain sprint..wut ever..rase2 x pon..aku still bpuas hati ngan sumer nih..alhamdulillah..
Sesi ketiga after abis sprint..aku masuk JKA race..aku nak masuk 2nd round cuz nak dapatkan duit gak walaucamner pon..heat aku sumer gempak2 rider die..malas nak taip name dey all..aku dapat 3rd dlm qualify round..diorg amik 2rider jer..omg..sedey2..skit jer lagi..same gak ngan josiah..masuk repecharge pon same..aku 3rd gak..kena himpit ngan Russia..siot..xder rezki kot..takpe..next year cube lagi..ramai gak ler yg puji race aku..ermm..bangga gak sket+tambah smgat aku tuk wat lagi terbaik next time..Malaysia boleh!!Azizul boleh!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...