Followers

Wednesday, April 30, 2008

World Championship Manchester 2008




Coz terlalu sebok ngan travelling..tournament & trainning..tlah aku abaikan blog nih..sori erk..tak der mase ler..secara kesimpulannya..tournament terakhir yang disertai iaitu world champonship telah menjadi kayu pengukur prestasi dan tahap aku dan rakan sepasukan..
Event team sprint bermula dengan sedikit kesilapan dimana edrus@eddy bermula terlalu awal dan kitorang terpaksa restart di akhir team list..sekali lagi eddy melakukan kesilapan same pada second trial yang menyebabkan team kerugian beberapa point second..josiah bengang giler ngan eddy tetapi ape nak buat..biasela dey..manusia tak lari dari kesilapan..lagipon ini first world championship bagi die..cara josiah tampak salah,main marah2 jerk..buat eddy down..cut da crap
Event sprint lagi gempak..aku datang ke velodrome manchester ngan sedikit ngantuk coz xlena tido smalam..banyak pikir kot..hehe...from start list..josiahnye turn dulu dari aku..so ader pluang nak tgk time die..tup,tup..die fly 10.352..break national record yang aku pegang..dalam ati aku,aku set yang aku leh wat lagi baik.aku leh break lagi record tuh..tibe time aku fly,aku start sdikit lambat yang corner shot yang aku amik pon silap skit..adtoii!!abis jer kayuhan,aku rase yg time aku sure slow..aku cam xpuas ati jerk ngan kayuhan aku tadi..dan..dan tgk scoreboard..aku wat 10.160..mak oih..terkejut beruks aku..gilo..bukan calang2 orang leh wat 10.1..cepat benor aku improve..big jump..from list tuh,aku yang kesebelas..secara automatik aku layak ker 1st round and josiah plak tersingkir & gagal ke 1st round..
1st round aku race against adrei vynokurov dari ukraine..from speed mmg aku power dari die tapi aku kena ingat ar..die experienced rider..lame gile dah die dlm arena world cycling nih..tapi ape2 pon aku tetap wat yang terbaik..malangnye,taktik aku blom khatam lagi..stil byk kene blajaq..aku kalah..
Event keirin plak aku dlm heat yang tough bagai haram..all world champ n world cup champ senang citer sume kuat2 ar dalam heat aku tuh...tapi alhamdulillah,aku tetap menang & ke 2nd round..josiah gagal di 1st round begitu juga di repecharge..2nd round,same gaks..tough giler..tapi sayangnye,dsebabkan position yang salah,aku stuck at the middle..tak dapat sprint ke depan..still need learn more da best tactic..
Anyway..im still satisfied with my performance at the world championship manchester..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...