Followers

Monday, June 27, 2011

Kolokium Tokoh Belia Islam

Terlebih dahulu saya ingin memanjatkan kesyukuran kerana di pilih utk menjadi panel .Secara amnya,saya ni x de lah pandai atau petah sangat berkata-kata namun begitu atas dasar tanggungjawab saya sebagai umat Islam dan tujuan untuk berkongsi pengalaman dengan seluruh belia seantero dunia saya turuti walaupun baru sahaja pulang dari latihan berkayuh .


Ilmu dan Amal penting dalam kehidupan sebagai seorang khalifah di muka bumi ini.Apatah lagi untuk menjadi seseorang yang penuh dengan jati diri. Sebagai seorang atlit,selain hanya fokus kepada pertandingan atau sukan secara amnya,saya berasa tanggungjawab utk menyebarkan ilmu dan pengalaman kepada generasi-generasi muda di luar sana adalah penting .Harus ditekankan disini bahawa tidak apapun mustahil jika seseorang itu pandai menguruskan masa dan berfikir secara lebih optimis.



Kesemua panel-panel yang turut serta mempunyai latar belakang yang berbeza. Saya berasa sungguh terharu untuk berada di atas pentas bersama-sama panel-panel yang cukup hebat dan di segani.


Ketika berada di atas pentas,memang saya berasa agak cuak sebab nak compare dgn panel2 yg lain saya mmg tiada basic public communication. Namun begitu dengan niat utk menarik ramai lagi belia meminati basikal,saya mengunakan ilmu dan pengalaman sebagai seorang pelumba basikal kepada hadirin yang hadir pada majlis tersebut.Insya Allah,saya akan terus berjasa kepada negara dan akan terus menimba ilmu sebanyak yang mungkin untuk di kongsikan bersama dengan generasi-generasi muda di luar sana.Tiada apa pun mustahil jika kita mengunakan akal untuk berfikir. Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...