Followers

Tuesday, August 31, 2010

Berbuka Puasa semperna MERDEKA

Assalammualaikum kepada semua pengikut blog aku,baiklah bulan Ramadan ni aku mcm ade mase sikit nak update blog aku yang usang ni..Sebelum tu,aku nk ucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan buat semua WARGA 1 MALAYSIA.Alhamdulillah,Allah selamatkan negara kita ,Negara yang mempunyai berbilang bangsa yang sentiasa aman dan sentosa.Bersyukur jugak,untuk MERDEKA kali ini,kite umat Islam menyambut bulan kemerdekaan di samping bulan RAMADAN yang mulia.Jadi,untuk itu sama-sama kite menyimpan azam untuk menjadi BANGSA yang MERDEKA!!MERDEKA!!MERDEKA!!MERDEKAA!!

Untuk menyambut hari yang penuh bermakne ni,aku sekali lagi telahpun menjadi suami yang rajin untuk masak sebab isteri aku ade kelas hari ni,jadi,sekali lagi aku offer diri untuk menyiapkan juadah berbuka puasa semperna HARI KEMERDEKAAN ini.Jadi,untuk menjadi orang yang MERDEKA ,aku telahpun mencuba untuk membuat karipap.Sebab hari tu,aku mengidam dan suruh isteri aku buat.di sebabkan inti banyak lagi jadi aku rase nak try buat Karipap itu sendiri...selain itu jugak,semalam genaplah 7 bulan aku menjadi seorang suami..Alhamdulillah,semoga Allah merestui hubungan kami.Amin


Jadi inilah hasilnye....Karipap istimewa dari aku..mane tau nnti aku boleh jual kat bazar ramadan bile dah balik Malaysia...Aku dan wife minat memasak .So lepasni mungkin kami cuba buat kuih lain pulak..!
Antara lauk-pauk semperna MERDEKA ialah:

Homemade DIMSUM and KARIPAP (masakan tradisional orang Cina & Melayu)
Boleh la nk dikire sebagai MAKANAN 1 MALAYSIA.


Paru goreng-Fried Lung (my wife loves this)

Our Menu For Bukak Puasa..So simple janji kenyang dan tidak membazir
Memperkenalkan -Air Satu MALAYSIA-air bandung cincau


Aku jugak ade something nk share ngn korang semua....
janji korang semua terhibur!!


SELAMAT HARI KEMERDEKAAN yang ke 53!
SELAMAT BERBUKA PUASA
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA


jangan lupa 10 malam terakhir di bulan RAMADAN ye kawan-kawan doakan aku berjaya di sukan Komanwel dan sukan Asia-AMIN







1 comment:

hans said...

Dah tgok video ekau buat karipap
memang hebat lah
mesti selalu buat
nampak cekap jer

dan ternampak muka kalian suami isteri di surat khabar kosmo
hohoho

P/S : Nak Buat Kejutan Tapi Tiba - Tiba....Hahaha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...