Followers

Wednesday, August 25, 2010

Kunjungan Menteri Belia & Sukan ke Melbourne

Dalam persiapan ke Komanwel yang hanya beberapa minggu sahaja lagi,Menteri Belia dan Sukan ,Dato Shabery Cheek serta pegawai-pegawai dari KBS dan MSN telahpun melawat kami di Melboure.Segala aktiviti harian kami di lihati oleh Menteri sendiri dan memberi suntikan semangat yang jitu kepada saya untuk membuat persiapan bersungguh-sungguh menjelang Sukan Komanwel yang akan tiba tidak lama lagi.Saya mewakili pelumba basikal yang lain mengucapkan ribuan terima kasih buat Dato dan pegawai-pegawai KSN dan MSN yang sudi hadir melawat kami di Melbourne.Ini juga kali pertama saya memperkenalkan "orang yang banyak membantu saya dan menaikkan nama saya",iaitu isteri saya kepada tetamu dari Malaysia.Saya memperkenalkan isteri kepada Encik Ibni,dari Majlis Sukan Negeri Terengganu .

Puas mencari tempat untuk Lunch time,akhirnya kami menjumpai satu spot yang sangat happening .Untuk orang2 yang suka makan Seafood ,saya rasa restaurant di Crown ini merupakan tempat yang sesuai di jadikan habuan.Dato' Shabery telahpun memesan seafood platter kepada kami semua .Seafood platter di sini di susun bertingkat2 dan di lengkapi dengan perkakas dan alat-alat untuk memakan seafood.
ouh sedap tak terkata,kalau nk pergi seorang dan pergi dgn Isteri memang tak mampu lah saya nak bawak dia makan hari-hari dekat kedai ni.Selesai Seafood platter ,masing-masing order menu Seafood yang lain.
My coach,John Beasley with his baby snapper.Menu yang di order oleh John sangat menyelerakan .Mungkin satu hari, jika saya menang Komanwel saya akan bawa Isteri meratah ikan di kedai ini kembali boleh celebrate birthday bini sekali.

Selesai sesi makan,kami bergegas ke Velodrome tempat di mana saya berlatih.Velodrome terletak di Darebin mengambil masa dalam 20 minit driving dari City.Menteri dan para pegawai yang lain melihat reka bentuk Velodrome barangkali akan membina Indoor Velodrome sebegini di Malaysia.


Kemudian,Menteri dan para pegawai mengunjungi rumah para atlit lumba basikal di Melbourne.Kami berterima kasih sekali lagi dengan kemudahan yang di berikan kepada kami dan janji kami adalah melakukan yang terbaik untuk MALAYSIA!!

Pada malam hari,Dato Shabery Chek mempunyai program bersama belia-belia di Melbourne dan menjemput kami,para pelumba basikal yang berada di Melbourne untuk ke Majlis tersebut.Alhamdulillah,tanpa di duga,Dato Shabery Chek memperkenalkan kami kepada semua pelajar di dalam dewan tersebut.Seorang demi seorang bangun dan memperkenalkan diri masing-masing.



"Hello everyone.my name is Azizul the pocketrocketman.Im the smallest yet the strongest"


Selesai majlis,saya dan rakan-rakan bergambar dengan Menteri sebagai kenang-kenangan .Saya seikhlas hati berbangga dengan misi dan perjuangan yang di lakukan oleh Menteri Belia dan Sukan kita.Pelbagai pembaharuan di lakukan masa demi masa.Semoga sukan di Malaysia akan terus berkembang dan kita rakyat Malaysia sama-sama menjadi masyarakat yang produktif dan aktif!!Selamat melakukan ibadah puasa .Sertai aktiviti-aktiviti sihat dan yang mendatangkan pahala.


AzizulAwang




















1 comment:

haniko arihyoshi said...

chaiyok chaiyok azizul! Malaysia Boleh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...